שלחו לנו ווטסאפ השאירו לנו מייל

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם...

×

5 כללים בבניית אתר לעמותה

קרא עוד
5 כללים בבניית אתר לעמותה

בונים אתר לעמותה? בניית אתר לעמותה שונה במובנים רבים מאתרי תדמית או קומרס אחרים, ויש עקרונות ייחודיים באפיון, עיצוב ותכונות האתר שאסור לכם לפספס

בניית אתר לעמותות וארגונים ללא כוונת רווח היא צעד חשוב בהתפתחות של כל ארגון. אם עד לפני מספר שנים רק לעמותות הגדולות היה אתר אינטרנט, היום כמעט לכל עמותה יש אתר. אתר לעמותה משמש "כרטיס ביקור" שלה, עם פירוט המטרות, החזון והעשייה, ולכן הוא חייב להיות מעניין, מרשים, מעוצב – ובעיקר משכנע.

רגע, מה המטרה?

בגדול, המטרות של אתר לעמותה הן להציג את העשייה בפני הקהל הרחב או בפני תורמים פוטנציאליים, לגייס תרומות ומתנדבים. האתר מאפשר לעמותה גם לבדל את עצמה מעמותות נוספות שעוסקות בתחום, חשוב שהאתר ידגיש את הייחודיות של העמותה ויציג אותה על הדרך הטובה ביותר.

מתוך הניסיון שלנו בבניית אתרים לעמותות רבות מתחומים שונים, ריכזנו כאן מספר טיפים וכללי אצבע שחשוב שתעברו עליהם, לפני בניית האתר.

5 טיפים לבניית אתר עמותה מוצלח יותר

1: בנו את האתר בהתאם למשאבים שלכם

הכוונה כאן היא לאו דווקא למשאבים פיננסיים, אלא דווקא למשאב חשוב אחר: הזמן. אם העמותה שלכם בנויה על מתנדבים, ואין לכם מתנדב קבוע שיוכל לעדכן תכנים באתר באופן שוטף, לדוגמה, אל תכניסו אגף "עדכונים". כשאגף העדכונים מתעדכן רק אחת לחצי שנה – הגולשים יכולים לצאת מהאתר בתחושה שאין עשייה מאחורי הקלעים ושהעמותה אינה פועלת מספיק. לכן, הכלל הראשון בבניית אתר לעמותה הוא לא ללכת על התבנית שמתאימה לעמותות אחרות – אלא ליצור מבנה ואיפיון משלכם, שמתאים למשאבים שלכם.

דוגמה נוספת היא אגף מאמרים. אגף מאמרים באתר יכול לחזק את התדמית הרצינית והמקצועית של העמותה, להביא תנועה קבועה של גולשים ולתרום לקידום האורגני של האתר. מצד שני, אם אין לכם מאמרים, ואין לכם זמן לכתוב מאמרים ולהכניס אותם לאתר, עדיף שלא יהיה לכם אגף מאמרים כלל.

באופן כללי, נסו ליצור את התוכן שלכם באתר (הטקסטים והכותרות) באופן שיהיה "ירוק עד" כלומר, יהיה רלוונטי גם בעוד מספר חודשים, גם בשנה הבאה והלאה.  

2: זכרו את המטרה

נו ברור שאתם צריכים אתר, אבל... למה בעצם? לפני הכל – חשוב שתגדירו את מטרת העל שלכם – היא חייבת להיות נוכחת כשאתם מבצעים את תהליך אפיון האתר יחד עם החברה שבונה את האתר. אם האתר מיועד בראש ובראשונה לגיוס תרומות, למשל, תהיו חייבים להקדיש לתרומות מקום מרכזי בדף הבית, אולי אפילו תרצו להכניס טופס תרומה בסוף כל עמוד.

אם המטרה היא לא גיוס תרומות מהקהל הרחב, אלא אתר שיציג את העשייה שלכם לתורמים פוטנציאליים ופילנתרופים, שימו את העשייה ואת העדכונים במרכז האתר ותנו להם כמה שיותר מקום; הציגו תמונות, פעילויות ואת כל העשייה, לפרטים.

אם מטרת האתר היא הסברה והעברת ידע לציבור, חשוב שהמידע יהיה נגיש, בהיר ומאגר המידע יתפוס מקום מרכזי באתר שלכם. בכל מקרה חשוב שהאתר יעודד פעולה כלשהי – בהתאם למטרה שלכם.

3: איסוף תרומות – איך?

איך ומתי אתם נוהגים להתרים למען העמותה? יש מספר אפשרויות לאיפיון ועיצוב דף התרומות, בהתאם לדרך שבה אתם נוהגים לאסוף תרומות בעמותה:

  • דף תרומות סטנדרטי – דף מעוצב עם אפשרויות התרומה השונות בכרטיס אשראי, בהעברה בנקאית, בביט וכו'
  • דף תרומות ייעודי במעגל השנה – עמוד תרומה מעוצב שמשמש כמו דף נחיתה ליום מסוים בשנה. למשל, איסוף תרומות סביב ראש השנה לפדיון כפרות, לפורים ל"מחצית השקל" וכו', או ליום ההתרמה הישראלי למחלת הסרטן, או לחולי פרקינסון, לדוגמה.
  • דף קמפיין תרומות לפרויקט ספציפי – חלק מהעמותות מריצות קמפיינים שונים במהלך השנה, כל אחד מהם למטרה ייחודית. אחת הדרכים היא לגייס את הכסף בדף תרומות ייעודי שמציין סכום יעד וכמה אחוזים ממנו כבר גויסו, סרטון ומידע על מטרות הקמפיין ועוד.
  • תרומה בהקדשה – כשהתרומה היא למבנה שבונה העמותה, ניתן להקדיש חלקים מהבנייה לתורמים ספציפיים (למשל, ספסלי המבנה, ריהוט אחר, וילונות, מטבחון ועוד). בדף כזה ניתן להמחיש את הבנייה על ידי דגם או הדמיה, ולאפשר לתורמים לכתוב למי הם רוצים להקדיש את תרומתם, כדי שיתחברו לתרומה באופן רגשי והתרומה תנציח את זכרו של אדם קרוב.

 

4: עוררו רגש

אתר עמותה מוצלח חייב לפנות לרגש של קהל היעד, עם תמונות, סרטונים, כותרות וטקסטים מתאימים. בשונה מאתרים אחרים – באתרי עמותות הכלל הזה נכון ביתר שאת. האתר צריך לספק חוויה לגולש, ולא רק מידע. לכן, חשוב להקדיש מחשבה נוספת ל"זרימה" של האתר. הכנסו לרגע לראש של הגולש ונסו לדמיין מה הוא ירגיש ויחווה, מהרגע שייכנס לדף הבית, ומה יגרום לו להישאר באתר, לקרוא עוד ולדפדף בין עמודי האתר השונים.

5: מבנה חכם

עמותות רבות בונות את האתר שלהם מבלי לבצע איפיון מעמיק, והתוצאה היא טלאי על טלאי – אתר מבולגן ולא נגיש, עם תפריטים שאינם מסודרים לפי קטגוריות הגיוניות. הדרך היחידה ליצור אתר מסודר וחכם היא לקחת בחשבון מראש את כל הדברים שעתידים להופיע באתר (אודות העמותה והצוות, מאמרים, עדכונים, אירועים, התנדבות, תרומות, צור קשר ועוד) – ולבנות אפיון הגיוני שיצור חווית משתמש נעימה וזורמת. מומלץ מאוד לבצע מחקר מתחרים, עוד לפני האיפיון, גלשו באתרים אחרים של עמותות אחרות, דומות או שונות ממכם, ונסו להגדיר לעצמכם מה אהבתם יותר ומה פחות.

מי צריך מיתוג?

רגע לפני שאתם מתחילים לשווק את העסק שלכם בפייסבוק מומלץ לעצור ולבצע תהליך אסטרטגי של מיתוג העסק. מיתוג הוא עולם הערכים שמייצג את המוצר או השירות שלך. המטרה בתהליך המיתוג היא לנכס לעסק/ המוצר שלך תכונות וערכים חיוביים ולהגדיר שפה וסגנון חזותי בהתאם, שיבטאו את מטרות הארגון וערכיו, יבדלו אותו מהמתחרים ויגרמו לקהל היעד להעדיף אותו.

קרא עוד על מיתוג

לסיום, בניית אתר לעמותה היא צעד חכם בדרך לקידום העמותה ומטרותיה. מומלץ להשקיע מחשבה רבה באתר, כדי שתוכלו ליהנות מפרותיו. הדרך הנכונה ביותר לעשות את זה היא להיעזר בליווי של צוות מקצועי המומחה באפיון ובפיתוח אתרים. כחלק מהתהליך, תתקיים חשיבה משותפת עם הנהלת העמותה, במטרה להתאים את האתר למטרות העמותה ולמיתוג שלה, על הדרך הטובה ביותר. מוזמנים לקבוע פגישה וליהנות מהליווי המקצועי שלנו, אשר נשען על ניסיון רב באפיון, פיתוח ועיצוב אתרים לעמותות. 

איך אפשר
לעזור לך?