שלחו לנו ווטסאפ השאירו לנו מייל

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם...

×

שיווק העסק בפייסבוק – למה זה כדאי?

כל היתרונות בשיווק חכם באמצעות תוכן

שיווק בפייסבוק בעזרת תוכן איכותי ובעל ערך יגדיל בהדרגה את המספר הלקוחות שלכם, יעלה את נפח ההכנסה מהעסק וישפר את המודעות והאהדה למותג שלכם. אז איך עושים את זה ובמה שיווק כזה שונה מכל שיטת שיווק אחרת?

קרא עוד
שיווק העסק בפייסבוק – למה זה כדאי?

שיווק בפייסבוק בעזרת תוכן איכותי ובעל ערך יגדיל בהדרגה את המספר הלקוחות שלכם, יעלה את נפח ההכנסה מהעסק וישפר את המודעות והאהדה למותג שלכם. אז איך עושים את זה ובמה שיווק כזה שונה מכל שיטת שיווק אחרת?

חיזור גורלי

"שלום לך יפהפיה, את אמנם לא מכירה אותי, אבל... אפשר להציע לך להתחתן איתי? בואי, עלי על הסוס שלי ונרכב הרחק מכאן אל השקיעה!"

אם ההצעה הזאת נשמעת לך מגוחכת זה לא במקרה. זו היא הצעה בוטה, ישירה מידי ומשרה תחושה כללית של אי נוחות. אבל, מה לעשות, בעולם השיווק רוב ההצעות נראות ממש ככה.

תחשבו על זה, הלקוח צופה להנאתו בתכנית טלוויזיה אהובה, ופתאום: הפסקת פרסומות, "פסטרמת הנקניק – פסטרמה בטעם שלא תשכח" במילים אחרות, יש כאן הצעה בוטה וישירה – "היי אתה! נכון שאנחנו לא מכירים אבל, בוא תקנה את המוצר שלי!" הפרסומת מפריעה ללקוח, מובילה אותו בכוחניות לנושא, מקום וזמן אחר, ומציעה לו לרכוש מוצר.

אם נלך עם הדימוי הזה הלאה, אפשר להמשיך לסוג החיזור המועדף והנעים יותר. חיזור ממושך, עדין, לאורך זמן. רוב המותגים המשווקים את עצמם בפייסבוק כיום, משווקים באסטרטגיית שיווק עקיפה, שיווק באמצעות תוכן.

מה זה שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיית שיווק שבה עסקים יוצרים ומפיצים באופן קבוע ומתמשך תוכן רלוונטי ובעל ערך. זוהי שיטת פרסום עקיף שמטרתה לחזק את המודעות ואת האהדה למותג, להעלות מכירות על ידי הרחבת קהל הלקוחות ושימור הלקוחות הקיימים. להבדיל משיטת הפרסום ה"מסורתית", בשיווק באמצעות תוכן מדובר במידע שאינו מכירתי ואינו עוסק במוצר באופן ישיר, אלא מציע מידע מעניין, שיענה על שאלות שמעסיקות את הלקוח.

אם נחזור לדוגמה שלנו, "פסטרמת הנקניק" יכולה להפיץ פוסט בפייסבוק שעוסק ברעיונות שונים לארוחת ערב משפחתית הכוללים פסטרמה. על ידי הפצת תוכן בעל ערך מוסף לקהל הלקוחות הפוטנציאלים, העסק אוסף עוד לקוחות מתעניינים והופך בהדרגה לאוטוריטה בתחום. הלקוחות רואים בו בר סמכא, מקצועי ורלוונטי. מערכת היחסים עם הלקוחות הופכת בדרך זו למערכת יחסים ארוכת טווח המבוססת על הדדיות: אתה מעניק ללקוח ערך – ובתמורה הוא רוכש ממך.

איך זה עובד?

מתחילים ביצירת תוכן איכותי ובעל ערך שעוסק בתחום רלוונטי, כזה שקשור באופן עקיף למוצר או השירות שלך. לפני שניגשים לכתיבה, חשוב לערוך מחקר ולבדוק מה הם הנושאים שמעסיקים את הלקוחות בתחום.

את התוכן שכתבתם אפשר לפרסם דרך הפייסבוק בדרכים שונות. אפשר לכתוב פוסט קצר המזמין קריאת המשך במאמר או בלוג, לפעמים אפשר גם לכתוב פוסט קצת יותר ארוך המכיל תוכן איכותי. ניתן לפרסם גם סרטון וידאו, זה אמנם יקר בהרבה, אבל פופולארי וויראלי מאד. אפשרות נוספת היא פרסום פודקאסט (מעין תוכנית רדיו, הקלטת אודיו של התוכן, שצוברת פופולאריות בישראל בזמן האחרון).

ובתכל'ס, מה יוצא לי מזה?

לאחר שתתחילו לפרסם בפייסבוק תוכן איכותי בצורה קבועה תיהנו ממספר יתרונות:

  • תיצרו תנועה לאתר שלכם – הגולשים יכנסו לקישור על מנת לקרא את מה שכתוב בבלוג שבאתר שלכם, והם עשויים להמשיך ולגלוש בעמודים שונים באתר, כתוצאה מכך.
  • עוד קהל, עוד לקוחות – כשאתם מפרסמים תוכן בעל ערך אתם מושכים קהל חדש ורלוונטי, כזה שמתעניין בתחום שלכם ומחפש פתרונות ומידע. בנוסף, אנשים ישתפו אותו זה עם זה, מה שיוצר ויראליות אורגנית. בהדרגה, יעלו מספר הלייקים והעוקבים לעמוד העסקי שלכם בפייסבוק.
  • יצירת קהילה סביב המותג שלכם– כשיהיה לכם עמוד עסקי פעיל וחי, לקוחות פוטנציאליים שמתעניינים בתוכן שלכם יעקבו אחריו בהתמדה. בדרך זו יהיה לכם למעשה "קהל שבוי" שתוכלו לטרגט במודעות פרסום ממומנות המכילות תוכן שיווקי ישיר.
  • מותג חזק ואטרקטיבי – עסק שמפרסם תכנים רלוונטיים על בסיס קבוע נתפס כמותג מעודכן, חי, ופעיל. זה הופך את המותג לאטרקטיבי וחדשני בעיני הלקוח. בנוסף, פרסום התכנים מחזק אתכם כמי שמומחים בתחום, אוטוריטה מקצועית ומובילי דעה.

הופה – יש גם חיסרון!

לסיכום, שיווק בפייסבוק באמצעות תוכן הוא שיטת פרסום עקיפה, בעזרת תוכן חינמי שאינו מכירתי. בתוך אלפי המסרים הפרסומיים המציפים את כולנו, שיווק באמצעות תוכן מהווה דרך רעננה ומסקרנת עבור הלקוח.

מי צריך מיתוג?

רגע לפני שאתם מתחילים לשווק את העסק שלכם בפייסבוק מומלץ לעצור ולבצע תהליך אסטרטגי של מיתוג העסק. מיתוג הוא עולם הערכים שמייצג את המוצר או השירות שלך. המטרה בתהליך המיתוג היא לנכס לעסק/ המוצר שלך תכונות וערכים חיוביים ולהגדיר שפה וסגנון חזותי בהתאם, שיבטאו את מטרות הארגון וערכיו, יבדלו אותו מהמתחרים ויגרמו לקהל היעד להעדיף אותו.

 

קרא עוד על מיתוג

היתרונות של שיווק בפייסבוק ברורים, החיסרון הוא שפרסום תוכן איכותי ומקצועי גובה זמן, דורש כשרון לכתיבה וניסוח, וכרוך במאמץ רב. בנוסף, ההתמדה לאורך זמן חשובה לצבירת עוקבים רבים ולרכישת אמון מצד לקוחות פוטנציאליים. לכן, מומלץ להפקיד את הפרסום בפייסבוק בידיים מקצועיות שיספקו תכנים איכותיים ויצירתיים אשר ישאירו את המותג בתודעה ובסופו של דבר יתורגמו למכירות בפועל.

רוצים לשמוע עוד ולהעלות את המכירות של המותג שלכם? אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל הצעה לפרסום איכותי וקריאטיבי בפייסבוק.

איך אפשר
לעזור לך?